PREORIENTACJA ZAWODOWA PRZEDSZKOLAKÓW

Opublikowano: czwartek, 23, październik 2014 Kinga J.

 

WEWNĄTRZPRZEDSZKOLNY PROGRAM DORADZTWA ZAWODOWEGO
W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 8

 

Program preorientacji zawodowej dla przedszkola zawiera:

I. Podstawy prawne

II. Założenia ogólne programu

III. Cel ogólny preorientacji zawodowej

IV. Treści programowe oraz cele szczegółowe – osiągniecia dzieci

V. Warunki i sposoby realizacji programu

VI. Weryfikacji efektów zajęć – zamiast oceniania

VII. Rekomendacje dotyczące obudowy dydaktycznej programu

VIII. Ewaluacja programu

          Program stanowi realizacje jednolitej, uwzględniającej etapy rozwojowe uczestników, systemowej koncepcji preorientacji zawodowej, rozumianej jako ogół działań o charakterze wychowawczym, podejmowanych przez nauczycieli i rodziców, ukierunkowanych na zbliżanie dzieci w wieku przedszkolnym do środowiska pracy. Zgodnie z modułowa struktura programu na każdym etapie wychowania przedszkolnego realizowane są cele ze wszystkich czterech wskazanych obszarów: Poznawanie własnych zasobów; Świat zawodów i rynek pracy; Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie; Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych. Treści będą sukcesywnie pogłębiane/poszerzane w kolejnych latach kształcenia.

Cel ogólny preorientacji zawodowej

       Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami najbliższymi ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowana dzieci oraz stymulowanie ich pro-zawodowych marzeń. Cel ogólny oraz cele szczegółowe programu są spójne z celami kształcenia ogólnego, uwzględniają najważniejsze umiejętności rozwijane w ramach kształcenia ogólnego oraz zadania szkoły i cele wychowania przedszkolnego.

 

Odsłony: 1785